MANGAI - IR SVEIKATAI, IR GROŽIUI

MangaiLabiausiai paplitusios rūšies mangai - pailgi, su lygia oranžine odele, tačiau parduotuvėse pasitaiko vaisių tamsiai žalios spalvos su raudonu šonu. Prinokęs vaisius turi būti minkštas, prie kotelio turėti nedidelį įdubimą. Prinokusio mango kauliukas nedidelis ir plokščias, o minkštimas - švelnus ir saldus. Jis gali turėti įvairių skonio atspalvių (persikų, bananų, citrinų, melionų), bet visuomet juntamas sakų skonis. Kad vaisius prinoktų, palikite jį 2 - 3 dienoms kambario temperatūroje, bet nedėkite į šaldytuvą, nes mangas ims pūti.
Iš mangų išeina gardūs užkandžiai, žvalinantys kokteiliai, pikantiški padažai ir vaisinė želė. Mango vaisius galima konservuoti, šaldyti ir džiovinti, virti uogienę. Kad pagerintumėte karotino, kurio manguose daugiau nei morkose, pasisavinimą, salotas bei užkandžius užpilkite aliejumi, majonezu, jogurtu, neriebia grietine.

MANGO STEBUKLAI.
Odai. Mangas - jaunystės eleksyras odai. Jame esama vitamino C ir fermentų, kurie stabdo raukšlių atsiradimą, skatina kolageninių skaidulų susidarymą, nuo jų priklauso odos elastingumas ir stangrumas.
Širdžiai ir kraujagyslėms. Vienas didelis mangas suteikia organizmui visos paros kalio dozę. Kalis būtinas širdies ir kraujagyslių sistemos veiklai. Šviežios mango sultys padeda stiprinti kraujagyslių sieneles, todėl jis vartojamas aterosklerozės profilaktikai.
Regėjimui. Mangas - puikus karotino (provitamino A) tiekėjas, kuris organizme virsta retinoliu, aktyviai dalyvaujančiu prieblandos ir spalvoto regėjimo procesuose, jis teigiamai veikia akies ragenos būklę.
Inkstams. Kadangi mangas turi daug vandens ir mineralinių medžiagų, jis puikiai valo ir normalizuoja inkstų veiklą. Įtraukite šį egzotinį vaisių į valgiaraštį per iškrovos dienas - pagerinsite medžiagų apykaitą.
Nervų sistemai. Manguose esama daug gkiukozės, kuri sukelia energijos priplūdimą ir gerai veikia centrinę nervų sistemą. Stiklinė šviežių sulčių, išgerta iš ryto, - tikras žvalumo užtaisas visai dienai. Energetinė mango vertė - 100 g. tik 70 kcal.
Vėžio profilaktikai. Tyrimai parodė, kad manguose gausu antioksidantų - medžaigų, kovojančių su laisvaisiais radikalais, kurie provokuoja vėžio atsiradimą.

KAIP GYDYTIS?
Pūslelinė. Šakute sumaigyti truputį prinokusio mango minkštimo, sumaišyti su dviem lašais mentolinio aliejaus ir dėti košelę ant perštinčios lūpos vietos 10 - 15 min. kartoti 2 - 3 kartus per dieną. Uždegimą aktyviai slopina antivirusinė medžiaga - magneferinas.
Šerpetojanti oda. Drėkinamasis kremas: sumaišyti du šaukštus susmulkinto mango minkštimo su šaukšteliu medaus, įpilti šaukštelį alyvuogių aliejaus ir užsitepti ant veido. Po 15 min. nuplauti šiltu vandeniu ir nuvalyti veidą toniku.
Antistresinis kokteilis. 3 šaukštus mango minkštimo sumaišyti su šaukštu grikių medaus ir puse stiklinės šilto pieno. Išgerti mažais gurkšneliais.
Tulžies pūslės akmenligė. Sumaišykite vienodomis dalimis šviežias morkų ir mangų sultis. Gerkite visą mėnesį po šaukštą 3 - 4 kartus per dieną likus pusvalandžiui iki valgio.

AVOKADAS - VITAMINŲ ŠALTINIS.

AvokadaiAvokadas turi labai daug vitamino B, E, kalio, riebalų, tačiau ne cholesterolio. Tai gana kaloringas ir bene riebiausias vaisius. Avokadose esantys riebalai - tai gerosios mononesočiosios riebalinės rūgštys. Tyrimų duomenimis, valgant avokadų, "blogojo" cholesterolio kraujyje sumažėja greičiau, nei laikantis specialios dietos. Avokadose yra daug leikninančio antioksidanto gliutatonio, kuris trukdo organizmui pasisavinti su maistu gaunamus riebalus. Jei pablogėjo virškinimas, patyrėte stresą - valgykite daug avokadų. Eidami į darbą pasiimkite avokadą ir juodos rupios duonos riekelę - visą dieną jausitės sotūs ir darbingi. Tai puikus energijos šaltinis trumpajai atminčiai funkcionuoti. Avokadų aliejus - dažnas drėkinamosios kosmetikos komponentas. Avokadų veido kaukė puikiai drėkina. Norite švelnių ir žvilgančių plaukų? Valgykite daug avokadų.
Avokadų plaukų kaukė.
Avokadą sutrinti, įpilti šaukštą alyvų aliejaus, įberti šaukštą kepimo miltelių . Maišyti, kol gausis vientisa masė. Šia mase ištepkite plaukus. Po 15 min. išskalaukite šiltu vandeniu. Aliejus ir avokada prisotina plaukus baltymų, drėkina ir suteikia jiems žvilgesio.

KIVIAI - VITAMINO C "BOMBOS".

Imuninę sistemą stiprina vitamino C nestokojantys kiviai. Jie veikia kaip antioksidantai, stiprina organizmo gyvybines funkcijas, palaiko odos elastingumą. Juose esantis magnis stiprina raumenis. Sakoma, kad suvalgę vieną kivi per dieną gauname visą vitamino C dozę.

Grožio eliksyras - kivių šerbetas. Nulupti 6 didelius kivius ir smulkiai supjaustyti. Sudėti į puodą, užpilti 250 ml. vandens ir trupučiu cukraus. Kaitinti ant silpnos ugnies, kol ištirps cukrus. Neužvirinti. Nukelti nuo viryklės. Palaukti, kol atvės, Kivius suplakti. 2 kiaušinių baltymus suplakti iki standžių putų ir sudėti į kivių mišinį. Viską supilti į plokščią metalinį indą ir plakti iki vientisos masės. Palikti nakčiai šaldiklyje. Papuošti kivių gabalėliais.

Kivių iškrovos diena.
Ši dieta rekomenduojama ne dažniau kaip kartą per savaitę. Visą dieną valgyti tik kivius. Kiekis neturi reikšmės, tačiau labai daug jų ir nesuvalgysite. Tik nepamirškite išgerti mažiausiai 2 litrus skysčių. Svarbiausias dalykas tokią iškrovos dieną - vanduo. Kitaip visos kenksmingos medžiagos sunkiai pasišalins.